MBA

گروه تخصصی MBA (مرکز آموزش ماهان)

MBA

گروه تخصصی MBA (مرکز آموزش ماهان)

هشت گام اول برای نوشتن استراتژی بازاریابی اینترنتی

يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۳۹ ب.ظ

هشت گام اول برای نوشتن استراتژی بازاریابی اینترنتی

به منظور افزایش شناخت برندتان شما باید چند کمپین بازاریابی یکجا راه اندازی کنید. در ادامه استراتژی های بازاریابی هستند که شما باید در شروع در عرض چند هفته اول آنها را برای اجرای برنامه هایتان در نظر داشته باشید:

  • ایجاد حساب در شبکه های اجتماعی و گماشتن فردی برای ارائه روزانه موضوعات جذاب. به منظور جذب دنبال کنندگان، حساب های شبکه های اجتماعی و بلاگ ها با به طور پیوسته به روز رسانی شوند.
  • ایجاد و یا پرداختن هزینه به کسی برای نوشتن مقاله مهمان در وب سایت های مرتبط. مقالاتی که به کلمات کلیدی پر طرفدار مرتبط هستند و به محصولتان اشاره می کند، این محتواها نه فقط ارائه راهنمایی یا توصیه هستند بلکه یک راه عالی برای آشنا کردن مردم با محصول شما هستند. این مقالات همچنین به وب سایت شما در جهت ارتقا رتبه در موتورهای جستجو کمک می کند. در صرف هزینه برای بازاریابی محتوایی مضایقه نکنید، گوگل برای مقالات با کیفیت بالا که برای اولین بار ایجاد شده اند امتیاز بالایی قائل می شود.
  • یک لیست ایمیل جمع یا خریداری کنید. کسانی که صاحب فروشگاه هستند به احتمال زیاد در طول چند سال ایمیل ها را جمع آوری کرده اند که می تواند در ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما هیج ایمیلی ندارید، باید آنها را از شرکت های بازاریابی اینترنتی بخرید. یک شلیک اولیه و شلیک های ماهیانه در بازاریابی ایمیلی می تواند آگاهی مشتریانتان درباره محصوات جدید را همیشه به روز نگه دارد.
  • ساخت ویدیو از کسانی که از محصولات شما استفاده می کنند باعث اطمینان افراد به محصول شما خواهد شد. شما می توانید این ویدیوها را در وب سایتتان، یوتوب، آپارات، فیسبوک و یا هرجایی برای دیده شدن قرار دهید.
  • خرید بنر تبلیغاتی از وب سایت هایی که مشتریان احتمالی در بازار را به سمت شما می کشانند. ارتباط تصویر برندتان، ویدیوها یا دیگر اطلاعات مربوط به محصولات می تواند محتوای اینگونه بنر ها باشد.

 اگر شما مهارت به اندازه یک طراح حرفه ای تبلیغاتی ندارید، حتما از شرکت های حرفه ای برای ساخت تبلیغات خوب استفاده کنید.

تنظیم قابلیت ردیابی برای تمام مبارزات تبلیغاتی

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از حساب گوگل آنالیتیک از طریق حساب اصلی گوگل شما خواهدبود. ایجاد یک کمپین برای هر منظر از استراتژی شما طوری که شما بعدا بتوانید متوجه شوید که در کدام حالت بهترین نرخ بازگشت سرمایه را بدست می آورید. در نظر داشته باشید در زمانی که آگهی های چاپی خودتان را که برای گسترش بازارتان استفاده می کنید سفارش می دهید در همان زمان نیز کمپین بازاریابی اینترنتی را راه اندازی کنید. این آگهی ها را با خرید یک دامنه مشابه که به سمت وب سایت اصلی هدایت می کند دنبال کنید. اجازه دهید کمپین گوگل آنالیتیک موفقیت تبلیغ نسخه قابل چاپ شما را پیگیری کند، در مقایسه با بازاریابی اینترنتی خودتان که از طریق دامنه دیگر پیگیری  می شوید.

راه اندازی کمپین خود در همان چند روز و هفته

اگر روش شما نیازمند ارتباط با مشتریان است ثابت قدم باشید. تمام سفارشات خود را با بیشترین سرعت ممکن پیگیری و انجام دهید( به منظور ایجاد نظر خوب در وب سایت شما و دیگر قسمت های بازار.)

نرخ بازگشت سرمایه خود را ارزیابی کنید و هر استراتژی که موفق بوده است را تکرار کنید.

برخی از کمپین هایی که در حال اجرا شدن هستند و شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط بازار و مبارزات تبلیغاتی برای رشد آهسته یا افزایش ویروسی آنها تلاش کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۷
امیر وصالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی