مهم ترین وظیفه مدیر
يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۱۶ ب.ظ
مهم ترین وظیفه مدیر
مهم ترین وظیفه مدیر عبارت است از:
١- برنامه ریزی برای تحقق یک هدف یا حل یک مشکل یا استفاده از یک فرصت (زیرا برنامه ریزی فقط برای تحقق هدف نیست بلکه برای حل یک مشکل و همچنین استفاده از یک فرصت نیز می باشد).
٢- انتخاب مناسبترین فرد یا افراد از بین پرسنل هم از نظر تخصصی و هم از نظر اخلاقی احساسی برای اجرای برنامه مورد نظر و توانمندسازی آنها در صورت نیاز جهت اجرای کارا و اثربخش آن برنامه
٣- پیگیری مستمر اجرای برنامه موردنظر تا حصول نتیجه
۴- ارزیابی نحوه اجرای برنامه موردنظر توسط پرسنل و شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه پیشنهادات جهت اجرای بهتر برنامه های مشابه در آینده
بسیاری از مدیران دو بخش اول را به خوبی انجام می دهند ولی بخش سوم و چهارم اغلب مغفول می ماند. بخش سوم از این جهت اهمیت دارد که کارکنان برای کارها و برنامه هایی اهمیت بیشتری قائل می شوند که مدیر نسبت به آن کارها و برنامه ها پیگیری و تاکید بیشتری دارد. بخش چهارم از این باب اهمیت دارد که منجر به بهبود مستمر و ارتقای عملکرد کارمند و سازمان می شود.
۹۴/۰۸/۲۴
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.