MBA

گروه تخصصی MBA (مرکز آموزش ماهان)

MBA

گروه تخصصی MBA (مرکز آموزش ماهان)

هفده استراتژی برای بازاریابی در تجارت الکترونیک

جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۵۷ ب.ظ

هفده استراتژی برای بازاریابی در تجارت الکترونیک

چیزی که بازاریابی موفقیت آمیز فروشگاه آنلاین شما را دشوارتر می کند ، استفاده از تکنیک های منسوخ شده و غیر موثر است. از این رو ، فهرستی از استراتژی های کاربردی و موثر در ارتباط با بازاریابی تجارت الکترونیک پیش روی شماست. البته، با مطالعه این مقاله شیوه های غیر مفید و بی نتیجه که تنها باعث هدر رفتن تلاش های شما می شوند نیز مشخص خواهند شد.

استراژی بازاریابی در تجارت الکترونیکاستراتژی های کارامد و موثر در تجارت الکترونیک

این روشها استراتژیهایی هستند که به طور همیشگی می توانید انجام دهید و به واسطه زمانی که به آن اختصاص می دهید، بیشترین استفاده را از بازاریابی تجارت الکترونیک خواهید برد. همچنین منافع شما در بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در دراز مدت حفظ خواهد شد. حتی اگر قصد دارید تنها بر روی چند گزینه تمرکز کنید، می توانید گزینه های مورد نظر خود را از این فهرست انتخاب کنید:

1. ارسال مقالات برای سایت های شخصی

این یکی از روش های برگزیده در می باشد. این استراتژی در وهله اول جستجو و یافتن وب سایت های مناسب را می طلبد. پس از می بایست در ارتباط با موضوعی که بر آن تسلط دارید، مقاله ای ویژه تدارک ببینید و به وب سایت مورد نظر ارائه دهید. بنابراین انتخاب وب سایت هایی که رتبه سایت بالاتری دارند ، مفید تر می باشد. هنگامی که این کار به موفقیت انجام شود، توسط این مقاله لینک های زیادی به سوی وب سایت شما روانه خواهند شد. در نهایت وب سایتی که مقاله شما بر روی آن قرار گرفته است مطالب مفیدی برای بازدید کنندگان خواهد داشت و وب سایت شما نیز از نظر سئو بهبود پیدا خواهد کرد. سیاست بُرد - بُرد از اهداف این روش است.

2. ارسال پُست در بلاگ های شخصی

این تاکتیک مشابه روش اول عمل می کند با این تفاوت که تمرکز آن بر روی است. وبلاگ نویسان همواره در پی محتوای با کیفیت برای وبلاگ خود هستند. این مشخصه، یک ویژگی های مهم آن ها به شمار می رود. شما می توانید با تولید مطالبی که برای مخاطبین وبلاگ جذاب می باشد، وبلاگ نویسان را متقاعد کنید و پس از پُست کردن مقاله خود در وبلاگ، لینک وبسایتتان را نیز در آن قرار دهید.

3. محصولات خود را در سایت های نقد و بررسی قرار دهید.

قراردادن کالا در وبسایت ها به منظور نقد و بررسی، بهترین روش برای تولید محتوای غنی در رابطه با محصولات شما است که این بررسی ها توسط لینک هائی به وب سایت شما مرتبط می شود. این روش نیازمند هزینه است اما تاثیرات آن بر روی فروش محصولات و سئو در دراز مدت مشهود خواهد شد. به خصوص اگر کالای شما مورد توجه قرار گیرد و بررسی های زیادی به خود اختصاص دهد.

4. نوشتن تصدیق نامه برای شرکت های دیگر

این روش به دریافت لینک های قدرتمند به وب سایت شما می انجامد. به بیان دیگر، با استفاده از این استراتژی، لینک از سایت هایی با رتبه های قابل قبول دریافت خواهید کرد. نحوه فعالیت این روش بدین شرح است: هنگامی که شما علاقمند به خدمات و یا محصولی هستید و دائما در حال استفاده از آن می باشید، در صدد ارتباط با آن شرکت برمی آیید و با نوشتن تصدیق نامه و ارسال تقدیر نامه ها رضایت خود را اعلام کنید. اگر شرکت مذکور به انتشار نوشته شما بپردازند، لینک هایی به وبسایت شما قرار خواهند داد. نکته مهم در این رابطه، توجه در انتخاب وب سایت یا وبلاگ ارزشمند است که قابل تحسین و مورد رضایت شما باشد. در غیر این صورت تلاش شما موثر نخواهد بود و به دلیل تحسین یک سرویس ضعیف، وب سایت و محصولات شما نیز زیر سوال خواهند رفت.

5. به بهینه سازی وب سایت خود بپردازید.

اگر وب سایت خود را برای کلمات درست بهینه نکرده باشید، تمامی لینک سازی ها بی فایده خواهد بود. با سرمایه گذاری زمانی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود و پی بردن به این موضوع که افراد از چه کلماتی برای جستجوی محصولات شما استفاده می کنند ، بسیار مهم و حیاتی است. پس از آن اطمینان از داخلی و محتوای هر صفحه برای هماهنگی با کلمات کلیدی از درجه اهمیت بالائی برخوردار است. سرمایه گذاری بر روی جستجوی کلمات کلیدی و بهینه سازی، منافع زیادی برای وب سایت شما خواهد داشت. این روش به قدرتمند تر شدن سایت و افزایش ترافیک ارگانیک آن موجب خواهد شد.

6. با تولید و انتشار مطالب جالب ، وب سایتتان را به مرجعی مفید تبدیل کنید.

تولید منابع مفید اطلاعاتی که اغلب به " لینک های طعمه " معروفند، به طور اجتناب ناپذیری افراد را به تعقیب لینک وب سایت شما هدایت خواهد کرد. این منابع می تواند شامل یک دستورالعمل و راهنمای واضح برای استفاده خریداران و یا خودآموز جامع رفع نقص یک دستگاه باشد که از این طریق در دسترس مخاطبین قرار داده می شود. این منابع اغلب مرتبط با زمینه فعالیت شما هستند . به علاوه، این منابع شما را به عنوان متخصصی در زمینه کاری خود معرفی خواهد کرد که به موجب آن اعتبار شما افزایش پیدا می کند و در نهایت به فروش بیشتری دست خواهید یافت.

7. از تامین کننده کالا بخواهید شما را به سایت خود لینک کند.

اکثر تولید کنندگان دکمه ای نظیر "از کجا خرید کنم" و یا "نزدیک ترین فرشنده" را در وبسایت خود قرار می دهند. شما باید فروشگاه خود را در میان فروشندگان دیگر قرار دهید. بنابراین لازم است درخواستی به تولیدکننده ارسال کنید. البته پیش از این کار، لازم است اطمینان یابید فروشگاه شما با دیگر فروششندگان موجود در سایت تولید کننده ( از نظر کیفیت ، طراحی و .. ) برابری می کند. این گزینه به داشتن تصدیق نامه هایی از طرف کاربران منجر می شود . این بدان معنی است که مخاطبین وبسایت شما اطمینان بیشتری به شما پیدا کرده و وب سایت شما را به عنوان یک مرجع قابل اعتماد، دنبال می کنند. جدا از منافع سئو به خاطر وجود لینک ها، شما به ترافیک بالائی که از سمت وب سایت تامین کننده محصولات خود، دست پیدا خواهید کرد. این ویژگی به بالاتر رفتن رتبه سایت شما موجب خواهد شد و منبع خوبی برای فروش مستقیم به شمار می آید.

8. لیستی برای بازاریابی ایمیلی تهیه کنید.

متقاعد کردن یک مشتری قدیمی شرکت برای خرید کردن، بسیار آسان تر از تلاش برای فروش به یک مشتری جدید است. با فرض اینکه شما مشتریان پیشین خود را حفظ کرده اید، می توان گفت تراکنش های قبلی موجب پدید آمدن اعتماد شده است. می توانید با استفاده از آدرس های ثبت شده در سیستم خود، به مشتریانتان ایمیل بفرستید و با آن ها در تماس باشید و از این طریق یعنی آن ها را به خرید مجدد ترغیب کنید. - این تکنیک ها ممکن است برای لینک سازی آن چنان مفید نباشند، اما مادامیکه شما در حال شکل دادن به برنامه بازاریابی خود هستید، این روش ها قابل تامل می باشند. بسته به بازار هدف شما، ممکن است برخی از گزینه ها کاربردی تر باشند.

9. در فروم ها شرکت کنید.

اگر مخاطبین شما در فروم ها فعال می باشند، می توان این مکان ها را برای ارتباط با بازارهدف، فضای بسیارمناسبی دانست. با مشارکت در این فروم ها، می بایست یکی از قطعی ترین قانون های بازاریابی را به خاطر بسپارید: هیچ کس نگران کسب و کار شما نیست و به آن اهمیتی نمی دهد! اگر فروم ها را به عنوان مکانی برای تبلیغات می دانید، باید بپذیرید که در خطر پس زده شدن توسط مخاطبینتان هستید و این امر می تواند به آبروی برند و شهرت محصول شما لطمه وارد کند. در عوض فروم ها را به عنوان پلاتفرمی برای استفاده از تجربیات خود به عنوان یک متخصص در نظر بگیرید و سعی کنید به سوالات کاربران پاسخ دهید. هنگامی که به این روش در فروم ها حضور یافتید، می توانید لینکی از وب سایت خود را به عنوان امضا بر جای بگذارید. اکثر لینک هائی که به صورت امضا در انتهای پُست های فروم قرار می گیرند، هیچ مزیتی برای سئو نخواهند داشت چرا که تقریبا هیچ کس به تعقیب آن ها نمی پردازد. اما اگر پاسخ شما به سوالات ، آموزنده و حاوی اطلاعات مفیدی باشد کاربران فروم به بازدید از وب سایت شما تمایل پیدا خواهند کرد. و از آنجائیکه جواب های داده شده در فروم ها در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود، از این طریق نیز شانس بازدید کاربران از وب سایت خود را پیدا خواهید کرد.

10. در سایت هائی "پرسش و پاسخ" به پاسخ دادن سوالات اقدام کنید.

به مانند پاسخ دادن سوالات در فروم ها ، در سایت های پرسش و پاسخ مانند Quora و Yahoo! Answers به نوشتن پاسخ های روشن و دقیق بپردازید. با استفاده از این روش می توانید خود را به عنوان یک متخصص در این سایت ها معرفی کنید. اگر پاسخ های شما به اندازه کافی مفید باشند، از این طریق نیز بازدید کنندگان زیادی وارد وب سایتتان خواهید کرد.

11. در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید.

شبکه های اجتماعی سکوئی فوق العاده قدرتمند برای ساخت صفحه هواداران و انتشار پیام ها می باشند. اما برای تحقق یافتن اولین سفارشات، بهتر است زمان خود را به برنامه های بلند مدتی اختصاص دهید که رتبه سئو ارگانیک وب سایت شما را بهبود می بخشند.تا به حال در میان تلاش های خود در رابطه با بازاریابی اینترنتی، فضائی را به شبکه های اجتماعی اختصاص داده اید؟ قطعا پاسخ شما مثبت است. در حالیکه ممکن است شبکه های اجتماعی بهترین و مستقیم ترین راه جذب فروش نباشد اما این شبکه ها فضاهای بسیار مناسبی را جهت محاوره با مشتریان در اختیار شما قرار می دهند و به افزایش اعتبار کسب و کار و برند شما کمک می کنند. دریافت یک رویکرد مثبت در جهت تشویق تعاملات اجتماعی از ابتدای فعالیت می تواند به آهستگی سبب اعتبار برند و افزایش طرفداران و حامیان آن گردد. البته این گزینه شامل استثنائات نیز می شود. اگر کالاهای منحصر به فرد و یا هنری می فروشید ، این موضوع را در نظر بگیرید که محصول یا خدمات شما پتانسیل بالائی برای انتقال در فضاهای مجازی دارند و می بایست فعالیت زیادی در شبکه های اجتماعی داشته باشید. این گزینه را تا زمانی که بازخورد خوبی دریافت می کنید ادامه دهید. اما مواظب باشید در تله " من مجبورم در شبکه های اجتماعی فعالیت سنگینی داشته باشم " گرفتار نشوید. بسیاری افراد بدون در نظر گرفتن نتایج، به فعالیت هاشان در شبکه های اجتماعی ادامه می دهند.

12. ثبت وب سایت در دایرکتوری ها

به وضوح، ثبت وب سایت در صدها دایرکتوری به امید افزایش رتبه سئو، توصیه نمی شود چرا که این روش نتیجه ای به همراه نخواهد داشت. تعداد زیادی دایرکتوری های بی ارزش و یا دارای اسپم وجود دارد که به طور کل از طرف گوگل رد شده اند. اما ثبت وب سایت در دایرکتوری های با ارزش که به موضوعی خاص اختصاص داده شده اند و دارای لینک های مفیدی می باشند، می تواند در کنار دیگر تکنیک ها مفید واقع شود. یکی از این دایرکتوری ها Dmoz.org است که یکی از معروف ترین دایرکتوری های موجود در وب می باشد. البته قرار گرفتن در لیستDmoz زمان بسیار زیادی می برد پس به محض اینکه وب سایت شما به یک مرجع با کیفیت تبدیل شد، به ثبت آن در این دایرکتوری ها اقدام کنید. - برخی از این استراتژی ها در گذشته مفید بودند اما در حال حاضر گزینه ای برای اتلاف وقت به شمار می روند. از این گذشته، استفاده از برخی استراتژی ها می تواند باعث رد شدن کامل وب سایت توسط گوگل شوند و تمامی زحمات شما نیز بی ثمر شود. بنابراین به شما توصیه می شود آگاهانه از این شیوه ها استفاده کنید تا به موجب آن به راه اندازی یک کسب و کار طولانی مدت نائل شوید-

13. بازاریابی از طریق مقالات

روش سنتی بازاریابی از طریق مقالات به صورت نوشتن مقاله و انتشار آن در ده ها وب سایت انجام می شد که گاهی اوقات این انتشار توسط سرویس های توزیع اطلاعات به طوراتوماتیک صورت می گرفت. اما امروزه این استراتژی، ازروش های رد شده محسوب می شود وانجام آن در تجارت الکترونیکی توصیه نمی شود. گوگل روز به روز در تشخیص سایت های بی ارزش و اسپم ها حرفه ای تر عمل می کند. حتی ممکن است در حال حاضر برخی از سایت ها همچنان از این گونه مقالات استفاده کند اما باید به این نکته توجه کرد که این روش بی نتیجه می ماند و دیر یا زود توسط گوگل رد خواهند شد. اگر قصد انتشار یک یا دو مقاله منحصر به فرد در یک دایرکتوری با کیفیت مانند EzineArticles را دارید، روش بسیار خوبی را پش گرفته اید اما باید دقت کنید روش سنتی انتشار مقالات را ادامه ندهید.

14. تبلیغات چاپی

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، گاهی اوقات تبلیغات چاپی مثمر ثمر خواهد بود. این روش نیازمند صرف هزینه است. همچنین پیگیری این تبلیغات به آسانی امکان پذیر نیست و مشتریان نیز بلافاصله به این تبلیغات پاسخ نخواهند داد. در عوض، بهتر است سرمایه خود را در بهینه سازی وب سایت خود صرف کنید و اگر تبلیغات را ضروری می دانید تبلیغات " پرداخت در ازای هر کلیک" یا PPC را امتحان کنید.

15. درج نظرات در وبلاگ ها

درج نظرات روشی ضعیف برای بهبود وضعیت فروشگاه اینترنتی شما به حساب می آید مگر در مواردی که کامنت ها در وبلاگ های پُر ترافیک در صنف شما صورت ثبت شوند. ممکن است شما این روش را برای سئو وب سایتتان مفید بدانید اما به این نکته توجه کنید که تمامی لینک ها در کامنت ها دنبال نمی شوند و سودی برای شما به همراه نخواهند داشت.

16. لینک های متقابل

بدون شک، بارها ایمیل هائی حاوی " تبادل لینک" از طرف افراد مختلف دریافت کرده اید. اساس این روش مشکلی ندارد اما این نکته را فراموش نکنید که شناسائی و رد کردن این لینک ها برای گوگل کار آسانی است. پس وقت خود را اتلاف نکنید.

17.یک مشاور سئو استخدام کنید.

استخدام یک شرکت خدمات بهینه سازی وبسایت که هزینه های کمی دارد و در مدت زمان کمی سئو وب سایتتان را بهبود می بخشد، وسوسه انگیز به نظر می رسد. اما روش های غیر مفید آن ها اغلب شما را با مشکل رو به رو خواهد کرد. گاهی اوقات نیز مراحل ابتدائی انجام شده و بهینه سازی با موفقیت انجام می شود اما با کوچکترین تغییرات از جمله به روز رسانی، حجم زیادی از ترافیک وب سایت از دست خواهد رفت. اگر شما فکر استفاده از خدمات سئو و بهینه سازی را در سر دارید، از سابقه طولانی و مفید شرکت مورد نظر در زمینه لینک سازی کاربردی اطمینان یابید. در غیر این صورت تمامی تلاش شما در زمینه سئو به هدر خواهد رفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۵
امیر وصالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی